Unga levererar sitt perspektiv

Fryshusets olika verksamheter möter 11 416 unika unga varje månad, vilket genererar 2 miljoner timmar av tillsammansarbete per år. Detta gör Fryshuset till Sveriges största organisation för unga. Som en del av Fryshuset fokuserar NextGen på arbetet att lyfta ungas, framförallt tjejers, innovationskraft.

Unga har både insikter om vad framtidens medborgare behöver ur ett samhällsutvecklingsperspektiv och vad de kommer att vilja konsumera. Det gör dem till viktiga röster för olika aktörers framtida attraktionskraft.  

Det finns olika möjligheter att ta del av ungas insikter. Till exempel designar och faciliterar vi workshops, advisory boards och enkätundersökningar genom såväl enstaka som längre uppdrag, för att bidra med insikter och stöd i era beslutsprocesser.  

Uppdrag i urval:

  • Bostadsbolaget som behövde input för ett framtida projekt. 

  • Kommunikationsbyrån där kunden önskade feedback och deltagande från unga.  

  • Verksamheten som ville öka känslan av trygghet i ett område. 

  • Verksamheten som ville ha ungas perspektiv på utvecklingen av en produkt.   

Behöver din organisation input från unga? Kontakta oss för en personlig offert.